Reklamacijos
Reklamacijoms dėl Prekių, įsigytų Parduotuvėje taikomos bendrai galiojančių įstatymų normos.
Jei nuotoliniu būdu įsigytos Prekės turi trūkumų, siuntos grąžinimo išlaidas padengia Pardavėjas. Praneštą trūkumą turi patikrinti Pardavėjas, kuris nustatys, ar gedimas atsirado dėl anksčiau Prekėje esančio defekto.
Vartotojui įsigyjant Prekes, bus taikomas 2014 m. gegužės 30 d. Vartotojų teisių įstatymas (2020 m. Įstatymų leidinys, 287 punktas, su pakeitimais), kuriame, be kita ko, numatyta Pardavėjo atsakomybė už įvykdymo atitiktį sutarčiai, įskaitant visų pirma atitinkamo įstatymo 43a str. ir tolesnių straipsnių nuostatas. Pagal minėtą įstatymą Pardavėjas neatsako už Prekės neatitikimą Pardavimo sutarčiai aukščiau nurodyto įstatymo 43b straipsnio 2 ar 3 dalyje nurodytoje apimtyje, jeigu Vartotojas ne vėliau kaip Pirkimo sutarties sudarymo metu buvo aiškiai informuotas, kad konkreti Prekės savybė nukrypsta nuo pirmiau minėtuose punktuose nurodytų Pardavimo sutarties atitikties reikalavimų, ir aiškiai bei atskirai sutiko su Prekės konkrečios savybės nebuvimu. Minėto įstatymo 43e straipsnio 1 dalyje nurodytais atvejais, t. y. jei Prekės neatitinka Pardavimo sutarties ir už tai atsako Pardavėjas pagal aukščiau minėtą įstatymą, ir
atsisakius užtikrinti Prekių atitiktį Pardavimo sutarčiai dėl to, kad Prekių taisymas ir pakeitimas yra neįmanomi arba dėl to Pardavėjas patirtų pernelyg didelių išlaidų;
Pardavėjui nesugebėjus užtikrinti Prekių atitikties Pardavimo sutarčiai jas taisant ar keičiant;
esant Prekių neatitikimui Pardavimo sutarčiai, nors Pardavėjas stengėsi, kad Prekės atitiktų Pardavimo sutartį;
jei Prekių neatitiktis Pardavimo sutarčiai yra tokia reikšminga, kad pateisina kainos sumažinimą arba Pardavimo sutarties nutraukimą prieš tai nepasinaudojus apsaugos priemonėmis, t.y. Pardavėjo atliekamu Prekių taisymu ar pakeitimu;
jei Pardavėjo pareiškimas ar aplinkybės aiškiai rodo, kad jis per protingą terminą arba nesukeldamas pernelyg didelių nepatogumų Vartotojui nepadarys Prekių atitinkančiomis Pardavimo sutarties sąlygas, Vartotojas gali reikalauti sumažinti kainą arba atsisakyti Pardavimo sutarties, tačiau Vartotojas negali atsisakyti Pardavimo sutarties, jeigu Prekės neatitikimas Pardavimo sutarčiai yra nereikšmingas. Vartotojas taip pat gali reikalauti, kad Prekės būtų pakeistos Prekėmis be defektų arba, užuot pakeitus Prekes, reikalauti, kad defektas būtų pašalintas. Pardavėjas gali atlikti keitimą, kai Vartotojas reikalauja remonto, arba Pardavėjas gali atlikti remontą, kai Vartotojas reikalauja keitimo, jeigu padaryti Prekes atitinkančiomis Pardavimo sutarties sąlygas Vartotojo pasirinktu būdu yra neįmanoma arba pareikalautų pernelyg didelių išlaidų iš Pardavėjo. Jeigu remontas ir pakeitimas yra neįmanomi arba pareikalautų pernelyg didelių išlaidų iš Pardavėjo, Pardavėjas gali atsisakyti užtikrinti Prekių atitiktį Pardavimo sutarčiai. Pardavėjas atlieka remontą ar pakeitimą per protingą laiką nuo to momento, kai Vartotojas informavo Pardavėją apie Prekių neatitikimą Pardavimo sutarčiai, ir nesukeldamas pernelyg didelių nepatogumų Vartotojui, atsižvelgdamas į Prekių specifiką ir tikslą, kuriam Vartotojas jas įsigijo. Remonto ar keitimo išlaidas, įskaitant pašto, transportavimo, darbo ir medžiagų išlaidas, apmoka Pardavėjas. Pardavėjas išnagrinės reklamacijas ne vėliau kaip per 14 dienų nuo jų gavimo dienos. Galimų piniginių lėšų grąžinimas, susijęs su Pardavėjo atsakomybe pagal garantiją, bus atliekamas į banko sąskaitą, Vartotojo nurodytą reklamacijos blanke, arba į banko sąskaitą, kurią Vartotojas naudojo Pardavimo sutarčiai vykdyti. Vartotojui pasinaudojus teise sumažinti kainą, pinigai grąžinami nedelsiant, ne vėliau kaip per 14 dienų nuo tos dienos, kai Pardavėjas gavo Vartotojo pareiškimą dėl kainos sumažinimo. Vartotojui atsisakius Pardavimo sutarties, Pardavėjas grąžins vartotojui sumokėtą kainą nedelsdamas, ne vėliau kaip per 14 dienų nuo Prekės ar jos grąžinimą patvirtinančio dokumento gavimo. Jei mokėjimas atliekamas per įmonę, tarpininkaujančią vykdant mokėjimo operaciją pagal Pardavimo sutartį (pvz., „Paysera“), Pardavėjas taip pat gali grąžinti sumokėtas sumas per įmonę, tarpininkaujančią atliekant mokėjimo operaciją pagal Pardavimo sutartį (pvz., „Paysera“).
Pardavėjas atsako už Prekės neatitikimą Pardavimo sutarčiai, esantį jų pristatymo metu ir atskleistą per dvejus metus nuo to momento, nebent Prekių tinkamumo naudoti terminas, nustatytas Pardavėjo, jo teisinių pirmtakų ar jų vardu veikiančių asmenų, yra ilgesnis.
Reklamacijos pateikimą būtina pradėti susisiekiant su Pardavėjo aptarnaujančiu personalu el. pašto adresu: eshoplt@merkury.lt , arba telefono Nr. +370 617 68 688 ir nurodant reklamacijos priežastį. Tada, susitarus su konsultantu dėl siuntimo būdo - išsiunčiant Prekes atgal adresu, iš kurio buvo išsiųstos Prekės, kartu su pirkimą identifikuojančia informacija ir rastų defektų ar neatitikimų su Pardavimo sutartimi aprašymu.
Vartotojas pateikia Pardavėjui Prekes, kurios turi būti pataisytos arba pakeistos. Pardavėjas prekes iš Vartotojo atsiima savo sąskaita. Vartotojas perduoda Prekes, kurios turi būti pataisytos ar pakeistos, žemiau 8 dalyje nurodytu būdu.
Atsisakius Pardavimo sutarties, Vartotojas privalo nedelsdamas grąžinti Prekes Pardavėjui Pardavėjo sąskaita. Vartotojas grąžina Prekes žemiau 8 dalyje nurodytu būdu.
Prekės, siunčiamos reklamacijos tvarka, turi būti originalioje pakuotėje, leidžiančioje jas saugiai transportuoti. Leidžiama naudoti pakaitinę pakuotę, tačiau ji turi užtikrinti tinkamą apsaugą transportavimo metu. Prie išsiųstų Prekių turėtų būti pridėtas gedimų aprašymas kartu su informacija, nuo kada pasireiškia defektas. Tai leis greičiau išnagrinėti konkrečią reklamaciją. Papildomai būtina nurodyti reklamacijos reikalavimus bei reklamacijos pateikimo tvarką (pagal laidavimą arba garantiją). Prie skundžiamos Prekės būtina pridėti garantijos originalą ar fotokopiją, jeigu ji buvo suteikta, ir pirkimo dokumentą.
Rašytinė reklamacija turi būti pateikta el. pašto adresu: eshoplt@merkury.lt
Jei Prekės, pristatytos pagal reklamaciją, pasirodys esančios be defektų, jų siuntimo išlaidas ir pagrįstas diagnostikos išlaidas padengs Vartotojas.
Neteisminiai reklamacijų nagrinėjimo ir pretenzijų nagrinėjimo būdai.
Vartotojas taip pat gali pasinaudoti neteisminiais reklamacijų nagrinėjimo ir pretenzijų pareiškimo būdais. Kilus ginčui su Vartotoju, jo neteisminiam sprendimui galima naudoti Europinę ginčų tarp vartotojų ir verslininkų elektroninio sprendimo platformą EGS, kurią galima rasti adresu: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ (Pardavėjo el. pašto adresas, skirtas susisiekti per EGS internetinę platformą, yra eshoplt@merkury.lt). Reklamacijų tarp Vartotojo ir Pardavėjo nagrinėjimas neteisminiais būdais yra savanoriškas ir gali vykti tik Pardavėjui sutikus.